Nazwa usługi: Wpis szkoły lub placówki niepublicznej do ewidencji prowadzonej przez Starostę Ostródzkiego
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Starostwo Powiatowe w Ostródzie
ulica Jana III Sobieskiego 5
14-100 Ostróda
tel. 89 642 98 00

   
Wymagane dokumenty:
  • Wniosek o wpis do ewidencji niepublicznych placówek oświatowych
  • Informacja o warunkach lokalowych
  • Pozytywne opinie potwierdzające spełnianie wymagań określonych w art. 168 ust. 4 pkt 3 lit.d ustawy Prawo oświatowe
  • Statut szkoły lub placówki oświatowej
  • Dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce
  • Zobowiązanie do zapewnienia prawidłowych warunków działania szkoły lub placówki oświatowej, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki, a także w przypadku szkoły podstawowej lub gimnazjum ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty z dniem rozpoczęcia działalności oraz pozytywna opinia kuratora oświaty
  • Dane niezbędne do wpisania szkoły szkoły/placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej
  • Pozytywna opinia Warmińsko-Mazurskiego Kuratora Oświaty
  • Pozytywna opinia ministra właściwego do spraw zdrowia (w przypadku zawodów medycznych)
   
Sposób załatwienia sprawy: Usługa umożliwia złożenie do wybranej Instytucji Publicznej wniosku o wydanie zaświadczenia o wpisie szkoły lub placówki niepublicznej do ewidencji prowadzonej przez wójta lub burmistrza lub prezydenta miasta lub starostę
   
Opłaty:

Brak opłat
Brak

   
Czas załatwienia sprawy: do 30 dni
   
Podstawa prawna: Ustawa
z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082 z późn. zm.)
   
Formularz elektroniczny: